Saturday, December 4, 2010

Maybe dreams can come true?




Yes! satu tahun je lagi. then habis sekolah! DONE with secondary school at least. There's still years and years of more learning after sekolah menengah kann. Years and years learning to be a doctor. practicals. Not to forget med school. Ugh, long way to go actually. tu pun tak pasti bila dapat kerja. anyways, I can't wait for
my first paycheck:)


Can you see me in this in 15 years?

or in this ?

This is my first pick actually. This is my dream car ever since I was 10. like seriously. Even though it doesn't seem like so expensive or fancy or whatever. I like cars like these. I like it BIG and I like it BLACK.
The Mazda up there works for me too.
When you see me in my rides up there next to you while waiting on the traffic light. Be sure to smile and wave :)



How bout this for a next door neighbour haa?

When I move in, be sure to come visit and bring me brownies.


I'll invite you into my lovely home. Beborak dekat ruang tetamu di atas ni.
Makanmakan dekat ruang makan. Makanan yang disedakan oleh Chef terkenal.
We'll be the best of neighbours :)

Gaji plak? RM 65,000 setiap bulan. memang lah kan aku mampu beli mansion and kereta mewah tu. well? what can they say aku top doctor dkt malaysia ni. even orang luar negara mintak aku kerja untuk dorang. tapi aku sayang negara aku. ini lah tanah air ku. aku kena berjuag demi negaraku :)

Baju, kasut, dress, tudung, baju kurung, blouse, beg semua khas ditempah ataupun khas diimport dari luar negara. aku pakai beg and kasut berjenama. aku dah tak main dah beg beli dkt sunway or pavillion. aku punya import dari paris okay. kasutkastu? aku tak pakai vincci lagi dah. aku punya yang korang tengok kat tv screen tu. channel E! tu kan banyak. aku punya lah semua tu. Baju kurung semuaa ditempah. tak main lagi dah beli dekat jalan TAR or dekat PKNS shah alam. tudung2 aku sume dijahit dgn batu gold and silver yang real. biar berkelipkelip laa. dari jauh nampak aku.

tapi unlike celebrities dekat luar negara. aku tak tukartukar suami. aku tak main macam tu. aku setia kepada yang satu sajaa. suami aku plak heart surgeon. dia travel around the world in 80 days ke hospitalhospital seluruh dunia. dia buat kerja dia laa. dia bawa pulang banyak duit dalam pocket dia tuu. thats why i love you sayang. bila dia balik malaysia, dia bertugas di hospital terdekat iaitu hmm ntah lah. haha


with loads of money. my definition of fun is nowhere to be found in malaysia. naik plane lah sayang. noo. we have private jet dear. okay. ke mana lagi? paris? rom? milan? semua boleh.
Hotel yang grand grand punya lah yang kita mampu. yang suite plak tu. sweeet. relax je dekat sini. take my mind of work. tapi I can only be here for one day because my career is calling. let's fly back to malaysia sayang.



a bit of paris?

maybe have a wild time at paradise island? and also take a relaxing spa at the bahamas.


oh kay my deear. my job is calling me too. the patient can't hold on another day.



We're young, we do crazy stuff right. We have dreams. BIG dreams. some dreams are weirder than others. some may just be simple. But the thing is everybody has a dream.
Maybe aku berangan sangat. like melampau. but who cares. semua orang nak kayaraya kan, kereta besarbesar punya. bajubegkasut nak yang berjenama right. holiday taknak dekat genting or pulau langkawi, paling jauh pun sabah. holiday mesti grand punya dekat paris ke vegas ke bahamas ke. husband mesti yang soleh right. muka nak handsome. yang terbaik la. bawa pulang duit pun yang baik punya. rumah plak. zaman sekarang banglow besarbesar tu ramai dah miliki kan. nak yang lagi mewah punya. mansion macam dekat beverly hills kan. impian kitaa. nak buat macam mana. biar lah gilagilagila.

I can dream can't I?